Pentru 35 lei pe eMAG, am decis să testez mult vestita carte „Asta Înseamnă Marketing” a lui Seth Godin și am fost profund dezamăgit. Este recomandată de Brand Minds. Ceea ce ar fi trebuit să fie din prima un semnal de alarmă. Al doilea ar trebui să fie prețul, care este mult prea scăzut pentru ca informația să aibă vreo valoare reală.
Este o carte de povești, nicidecum una de marketing. Legăturile cu subiectul sunt subțiri. Începe foarte bine. Argumentează frumos marketing-ul și începe să povestească despre marketing bazat pe plus-valoare. Dar se diluează repede într-un șir fără final de exemple slab argumentate a căror concluzie nu are de-a face cu nimic concret. Este de multe ori agonizant cum poate trece de la un exemplu la altul fără să păstreze vreo noimă sau să dorească să dovedească ceva. O ia pe arătură în mai multe locuri, psihicul uman fiind interpretat de multe ori greșit.
Întreaga carte poate fi rezumată la o listă scurtă de idei. Este pur teoretică și nu are nici o aplicativitate reală. După ce o citești nu vei știi marketing ci vei înmagazina numeroase cazuri și exemple în speranță că poate ți se aplică și ție unul.
Este o situație tristă, pentru că mă așteptăm cumva ca la acest nivel să fie un ghid mult mai practic despre marketing. O tehnică, o metodă, ceva ce să aibă legătură cu domeniul. În schimb am primit o serie de abureli vagi ce nu au cat sau coadă. Exemple ce genul „Firma X a nu avea vânzări. Percepția clientului era că nu va cumpăra de acolo.” urmat de motivul pentru care trebuie să ne segmentăm piața sau motivul pentru care trebuie să ne înțelegem publicul țintă. Lipesc în schimb metodele de a face asta și rezolvările problemelor. Fiecare exemplu de la câteva rânduri la maxim 1 pagină. Într-o carte de 260 de pagini, îți imaginezi ce polologhie a ieșit. Trecem prin câini, pisici, vedete, magazine. Orice a fost mai facil autorului.
De fapt, singurul element ce are legătură cu Marketing-ul este faptul că m-a făcut să cumpăr cartea. Trist dar adevărat.
Nu este singura carte de acest gen. Se aberează foarte mult de persoane considerate „importante” în domeniu doar pentru că fac parte din X bresle și au ajuns la o oarecare faimă. Pe măsură ce le mai descopăr, voi reveni cu recenzii.